۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

غیبی:

۱۰ غواص ویژه امدادرسانی در اردبیل آموزش می بینند

۱۰ غواص ویژه امدادرسانی در اردبیل آموزش می بینند

اردبیل – مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آموزش ۱۰ غواص با هدف امداد رسانی در حوادث آبی این استان در سطح حرفه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام غیبی ظهر شنبه در بررسی علل حوادث ناشی از غرق شدگی در رودخانه ها و دریاچه های اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه اردبیل استانی دریایی نیست اما تجربه ثابت کرده است که نیاز به تیم های نجات غریق دارد.

وی بسیاری از حوادث غرق شدگی در آب های اردبیل را به دلیل ضعف آگاهی دانست و افزود: هر چند مرده یابی وظیفه هلال احمر نیست اما به دلیل مسئولیت معنوی و انسان دوستانه این نهاد اجرایی همواره در حوادث غرق شدگی حضور یافته است.

به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر ۱۲ غواص آموزش دیده سه ستاره در تیم های امداد و نجات غرق شدگی هلال احمر حضور دارند و در حوادث مشارکت می کنند.

غیبی افزود: با هدف افزایش تعداد غواصان آموزش ۱۰ نفر دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است که شامل سه نفر از پارس آباد، دو نفر از بیله سوار و پنج نفر از اردبیل است.

وی با تاکید به صرف هزینه های قابل توجه برای آموزش هر غواص ادامه داد: آموزش هر غواص برای کسب ستاره نزدیک به ۴۰ میلیون ریال هزینه دارد.

به گفته این مسئول آموزش ها تا پایان اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و نیروهای آموزش دیده در تیم های امدادی مشغول به کار می شوند.

وی همچنین در خصوص حوادث اخیر غرق شدگی از حضور به موقع نیروهای امدادی خبر داد و گفت: متاسفانه هزینه های یافتن جسد غرق شدگان بسیار بالا است و هلال احمر با نیت انسان دوستانه اقدام به مشارکت می کند.

این مسئول افزود: به عنوان مثال ۱۵۰ میلیون ریال برای یافتن جسد راننده جوان که در کانال دریاچه آیت الله غفاری پارس آباد هزینه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در عین حال به تجهیزات نجات غریق اشاره کرد و گفت: در شهرستان هایی که آمار حوادث بالا است، ادارات مجهز به تجهیزات نجات غریق هستند.

غیبی  درخواست این نهاد اجرایی از مدیریت بحران مبنی بر خرید ست غواصی ویژه شهرستان ها را یادآور شد و افزود: انتظار می رود طی ماه های آتی این تجهیزات  خریداری شود.

کد خبر 2573192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha